Мережева взаємодія - це система зв'язків, які дозволяють розробити, апробувати та пропонувати професійному педагогічному співтовариству інноваційні моделі змісту освіти та управління системою освіти; це спосіб діяльності зі спільного використання ресурсів. Мережеві взаємодії відкривають нові перспективи у сфері освіти. Впровадження даних технології в школі стає не просто віянням часу, а життєвою необхідністю. Це дозволяє вивести освіту на якісно новий рівень. Назріла необхідність у розробці моделі мережевої взаємодії учасників освітнього процесу, в якій беруть участь педагоги, учні, батьки.
В даний час мережева активність педагогів та інших учасників освітнього процесу - одна з найактуальніших тем, пов'язаних з процесами інформатизації в системі освіти. Мережеві спільноти вчителів - це нова форма організації професійної діяльності в мережі, це група професіоналів, що працюють в одній предметній або проблемній професійної галузі в мережі. Участь у професійних мережевих об'єднаннях дозволяє вчителям, які живуть у різних куточках однієї країни і за кордоном спілкуватися один з одним, вирішувати професійні питання, реалізувати себе і підвищувати свій професійний рівень.
З метою надання допомоги вчителям нашої школи в організації мережевої взаємодії, ми створили модель – схему, яка буде своєрідною підказкою для роботи.
Головними цілями організації мережевої взаємодії вчителів можна назвати наступні:
• створення єдиного інформаційного простору;
• обмін досвідом, підтримка і співробітництво;
• поширення успішних педагогічних практик;
• організація формального і неформального спілкування на професійні теми;
• ініціація віртуальної взаємодії для подальшої взаємодії поза Інтернетом;
• підвищення професійного рівня;
• підтримка нових освітніх ініціатив.
Ініціатором та учасниками спільноти в нашому випадку є вчителі –керівники методичних об’єднань та викладачі з різних дисциплін початкової та середньої освіти.
Потреба у створенні групи і спільноти вчителів обумовлюється необхідністю обміну досвідом, формування нових методик навчання, в т.ч. з використанням сучасних інформаційних комунікаційних технологій (ІКТ), а також необхідністю взаємодії вчителів з різних навчальних дисциплін і різним навчальним програмам в рамках шкільної освіти. Найбільшого значення для організації мережевої взаємодії та існування мережевої спільноти набувають наступні характеристики:
- Суспільна мета, інтереси та потреби.
- Суспільні ресурси, до яких члениспільноти мають доступ.
- Суспільна тема спілкування.
Критерії обрання сервісів для організації спільноти
- Зручна реєстрація користувачів.
- Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс для розміщення матеріалів користувачами.
можливість вільної публікації статей та записів на сайті для учасників спільноти.
- Наявність фотогалереї.
- Можливість залишати коментарі.
- Наявність форуму.
В мережевих педагогічних спільнотах використовують наступні форми діяльності:
- Навчальні семінари.
- Віртуальні конференції.
- Конкурси.
- Проект.
- Акція.
- «Майстерня» або майстер-клас.
- Опитування.
- Обговорення.
- Телеконференція.
- Фотогалерея.
- Спілкування в режимі on-line і off-line, обмін досвідом.
- Колективне вироблення методик, адекватних сучасним потребам освіти.
- Реалізація обміну інформаційними ресурсами в різних форматах.
- Навчання та самонавчання.
- Підвищення кваліфікації.
До критеріїв ефективного мережевого професійного співтовариства педагогів можна віднести:
1.Число активних учасників.
2.Тривалість діяльності співтовариства (життєвий цикл).
3.Динамізм спільноти:
-Зростання кількості активних учасників
-Кількість обговорюваних тем і їх змінюваність
-Щільність обговорення
4.Аксіологічна спрямованість (концептуальність, мета, завдання)
5.Оформлення сторінки спільноти
6.Спрямованість на розширення сфери співробітництва
7.Різноманітність видів діяльності, відповідне цілям і завданням взаємодії:
-Інформаційна
-Методична
-Експертно-аналітична
-Консультативна
-Навчальна
-Проектна діяльність
8.Методична спрямованість взаємодії:
-Публікація методичних розробок
-Взаімодія педагогів з метою розробки освітніх ресурсів
-Профессіональная адаптація педагогів, самоствердження, самореалізація і саморозвиток
9.Інформаційно-комунікативна діяльність спільноти: (обговорення педагогічної інформації: форум, чат, сервіси для організації групових тренінгів)
10.Організація регулярної інформаційної діяльності за допомогою форуму
-Використання різних форм інформаційної діяльності (інтернет-семінари, конференції, мережеві зустрічі та ін.)
-Інформування про діяльність спільноти
-Інформування про зовнішні події за тематикою спільноти
-Інформаційне консультування
Освоєння мережевих ресурсів на прикладі розміщення інформації учасників шкільного методичного об’єднання
Корисні посилання для роботи із сервісами Web 2.0
Cервисы и технологии Интернет Web 2.0
WEB 2.0 - сервисы для школ
Будь-який кваліфікований педагог, який будує свій інформаційно-освітній простір, повинен уміло його конструювати, і включення в цю схему мережевих педагогічних спільнот необхідна умова для плідної роботи. Мережеві спільноти - це величезне поле для самореалізації кожного. Безумовно, що трансльований педагогами всієї країни досвід є не тільки чудовою можливістю скористатися вже створеними електронними освітніми ресурсами, а й підвищити свій кваліфікаційний рівень, отримати кваліфіковану допомогу, познайомитися з чудовими практиками педагогів країни. Участь у професійних мережевих об'єднаннях дозволяє вчителям, які живуть у різних куточках однієї країни і за кордоном спілкуватися один з одним, вирішувати професійні питання, реалізувати себе і підвищувати свій професійний рівень. Неможливо уявити поза мережевих спільнот успішну творчу й освітню діяльність в сучасному світі, зважаючи глобальності освітніх проектів, що охоплюють все нові і нові території.
На якому б етапі життєвого і професійного шляху не знаходився вчитель, він ніколи не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну концепцію остаточно сформованою. Участь у роботі мережевих педагогічних спільнот - це не просто веління часу, а необхідність для плідної роботи будь-якого вчителя-предметника, що працює з впровадження нових освітніх стандартів у навчальний процес.
Комментариев нет:
Отправить комментарий