пятница, 30 января 2015 г.

На сучасному етапі розвитку освіти відбуваються глобальні зміни, що вимагають нових підходів до управління навчальними закладами. Пріоритетними серед таких підходів є впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, які мають забезпечити ефективність навчально-виховного процесу й вдосконалення підготовки підростаючого покоління до життя та професійної діяльності в сучасному інформаційному суспільстві.
У Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті зазначено, що розробка і запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій визначається як стратегія прискореного, випереджувального інноваційного, розвитку освіти і науки яка повинна забезпечувати умови для самоствердження і самореалізації особистості впродовж життя. Інформатизація середньої освіти передбачає впровадження і опанування педагогічними працівниками сучасних інформаційних технологій та спрямована на задоволення освітніх інформаційних, обчислювальних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу шляхом створення єдиної інформаційної структури.
Отже на сучасному етапі інформатизації освіти навчальний заклад із своєю надзвичайно складною системою служб та підрозділів перетворюється на  відкритий освітній простір, орієнтований не на відтворення, а на розвиток. Відповідно й від педагога вимагається активно ініціативним у впровадження інноваційних процесів у освітню практику.
Для допомоги у подоланні суперечностей між фактичним рівнем професійної компетентності педагогів нашого закладу і необхідними в умовах модернізації освіти впродовж 2010-2013 р.р. творчою групою вчителів було розроблено та впроваджено трирівневу модель формування ІКТ компетентностей педагога.

 Але, як виявилось, завдяки потужному впливу інформаційно-комунікаційних технологій на діяльність школи, робота над моделлю потребує оновленого погляду та нових форм реалізації її складових. Особливо це стосується такої складової педагогічного рівня як «Активна участь у роботі педагогічних мережевих спільнот». Ця складова є найбільш динамічною, орієнтованою на опанування роботи з ресурсами що постійно оновлюються та відповідно потребує від педагогів володіння навичками освоєння вдосконалених інформаційно-комунікаційних технологій. Робота педагогів на останньому, педагогічному рівні, зумовлює активну пізнавально-експерементальну діяльність у векторі використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності. 
 Ця діяльність нерозривно пов'язана з розвитком комп'ютерних мереж. Мережеві технології активно використовуються в житті як в професійній діяльності, так і в побуті. Мережеві засоби створили істотно нові -  мережеві технології обробки інформації. Такі технології дозволяють спільно використовувати ресурси – пристрої, що друкують, накопичувати інформацію великого об’єму в Internet, бази даних, відео і аудіоконтенти. Найсучасніші і перспективні способи роботи в мережі пов'язані з використанням колективного розподілу праці при спільній роботі з інформацією – розробці різних документів і проектів і т.д. Але підтримка учителями роботи мережевих спільнот, що відносяться до сучасних соціальних сервісів, полягає не тільки в перегляді ресурсів, а й створенні та завантаженні власних, здійсненні обміну досвідом, об’єднані у мережеві тематичні кола. Здійснення таких операцій у напрямі інформатизації професійної діяльності потребує готовності до постійної мобілізації та усвідомлення потреби у саморозвитку за такими показниками:

  • самомотивація до запровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічну практику;
  • поінформованість про новітні інформаційно-педагогічні технології;
  • налаштованість на експериментальну діяльність.
Отже очевидна потреба подальшої розбудови складової моделі ІКТ-компетентного вчителя, а саме організація системної роботи педагогів у мережевих спільнотах професійного напрямку та створення автоматизованого робочого місця. Для реалізації цієї потреби найбільш вдалою, на наш погляд, є така форма методичної роботи як творча лабораторія із залучення вчителів, які за результатами моніторингу мають найвищі мотиваційні показники та достатній рівень володіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями. Ці технології дадуть педагогам та учням широкі можливості розвиватись, а шкільному методичному об’єднанню - забезпечить автоматизацію ведення діловодства, полегше внесення змін, нових даних у вже існуючих матеріалах, сформує інформаційну інфраструктуру школи та забезпечить інформаційну взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий